HET ABONNEMENT OP KUNSTBLOEMEN

Vrouw : Kom bij mij

We staan in Vrouw van De Telegraaf 🙌 Hoeveel levert het nou op, ál die tijd die je in PR steekt? Heb je háár weer met die bloemen…
8️⃣ Lessen en tips:

✔️1. De tijd valt mee. 🕰 Gemiddeld twee uur per week. Ik reageer direct als er een aanvraag binnenkomt.

✔️2. Het verhaal pas ik per doelgroep aan. Voor consumenten is het gemak en de luxe belangrijker; de zakelijke markt is meer geïnteresseerd in deelname aan de ♻️circulaire economie en zero waste.

✔️3. Kunstbloemen zitten nog in de stoffige hoek en die circulaire economie trekt helaas geen volle zalen. Start-up, een campagne -zoals de 💶Reflower Crowdfund die in november start of vrouwelijk ondernemerschap zijn ook goede invalshoeken voor een bericht aan een journalist of invulling van een rubriek.



✔️4. Ik volg veel media.
Een 📰abonnement op Het Parool, NRC, Het Financieele Dagblad. Via Topics lees ik de Volkskrant, Trouw en het AD. Magazines: JAN, Linda., Libelle, Saar en Nouveau. Zodat ik weet welke rubrieken er zijn en welke journalisten over mijn onderwerpen schrijven. In Blendle kan je ook goed zien wat er over concurrenten geschreven wordt, ter inspiratie.

✔️5. 😩Heb je haar weer met die bloemen. Ik word er zelf natuurlijk ook wel eens moe van. 😴Altijd weer die kunstbloemen en die duurzaamheid. Niet sexy te maken. Maar niemand ziet of leest alles. Om merk- en naamsbekendheid te creëren moet iemand de boodschap of het merk minimaal 7 keer zien. Dat is heel vaak. ( dank dat je dit nog leest!). En dan nog is de stap naar een proefabonnement groot. Het kost veel tijd, aandacht en energie.

✔️6. Waarom PR in traditionele media?
Ik wil niet adverteren op FB en Instagram omdat die bedrijven niet transparant zijn. Dus ik ben dolblij met de aandacht die traditionele media geven aan m’n initiatief. Dat zal ik in de toekomst ook belonen, als er media-budget is om campagnes in te kopen. Ik hou van de strategie van Derrick Neleman van Neleman Organic Vineyards. Mooie advertenties, storytelling, een column & duidelijke missie: drink duurzame wijn. Betrokkenheid van de community, zij zijn gestart met de 3e Crowdfund. Bewonderingwaardig.

✔️7. De website Reflower, de duurzame bloemenbieb heeft dit weekend 1.000 extra bezoekers gekregen. Dat is bijna een 📈 verdubbeling tov het maandgemiddelde. Kom ook kijken!
💚+50 nieuwsbrief abonnees.
Er hebben zich 15 mensen voor de wachtlijst opgegeven en er zijn 10 nieuwe proefabonnementen aangevraagd.

 



✔️8. Ik zou meer Amsterdammers willen motiveren om op ons abonnement op kunstbloemen over te stappen en de Telegraaf is een landelijke krant. Op naar Het Parool of plaatselijke outdoor! 😉

Ps: Wat staat er in het artikel: Kom bij mij? Dat staat op onze website reflower. Daar kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief - heel graag! Houden we je op de hoogte van de Reflower Crowdfund, duurzame tips en onze ontwikkelingen.

Heb jij nog tips?
Dank voor de aandacht & een fleurige dag! 💚♻️💐

#pr #startup #crowdfund #duurzaamheid #media #ondernemerschap