Bloemenbieb Reflower lanceert campagne: Samen blijvende bloemen delen

Bloemenbieb Reflower lanceert campagne: Samen blijvende bloemen delen

Fonk - campagnes

Reflower, de duurzame bloemenbieb, heeft haar eerste outdoorcampagne gelanceerd in Amsterdam. Met deze campagne wil de startup Amsterdammers aanmoedigen bloemstukken te delen. Het bedrijf biedt een abonnementsservice aan op kunstbloemen.
 
Reflower maakt handgemaakte boeketten in een bijpassende vaas en komt op afspraak de bloemen leveren en wisselen. De members, zowel bedrijven als particulieren, hebben zo altijd een andere bos beeldige blijvende bloemen staan. De kunstbloemen zijn volgens Ellyne Bierman, de oprichter van Reflower bijna niet van verse bloemen te onderscheiden.

Bierman heeft de startup binnen de circulaire economie opgezet volgens het principe Product as a Service. ‘Ik wil mensen bewust maken van de impact van de sierteelt-industrie, hen een beeldig alternatief bieden en de members aanzetten tot een duurzamere levensstijl. Reduce - Re-use- Reflower.’

Voordelen Reflower boeketten:

- Er wordt minder bloemenafval weggegooid
- Er wordt CO2 en energie bespaard op de sierteelt in de kassen en er worden minder verse bloemen
- Het is goedkoper om maandelijks een bos kunstbloemen te huren dan iedere week verse bloemen te kopen

Outdoor is uitgezet bij Centercom in Amsterdam en wordt ondersteund met h-a-h folders, een e-mail campagne en online advertising.

Credits:

Concept, creatie en uitvoering: Ellyne Bierman
Outdoor: Centercom
Vaas: Return to Sender
Bloemen: Silk-ka
Fotografie: Eva Plevier
Drukwerk: EPS Papier & Drukwerk

Terug naar blog