SDG 12 - Duurzame consumptie

SDG 12 - Duurzame consumptie

Als je denkt...die duurzame trein gaat te langzaam, stap dan in de sneltrein door je geld te besteden aan sociale ondernemers of initiatieven voor een betere wereld. Stemmen met de portomonee.

Subsidies, toeslagen, uitkoopregelingen en budgetten die gereserveerd worden om de CO2 uitstoot te compenseren, in 2030 zou alles goed moeten zijn. De miljarden vliegen ons om de oren, maar dat belastinggeld gaat niet direct zorgen voor een duurzamere toekomst, een circulaire economie of bedrijven die produceren binnen de grenzen van onze planeet. Daar heb je een andere mind-set voor nodig.

Onderstaande bedrijven zoeken meer klanten, afnemers, gebruikers en fans. En het zijn er zoveel, wel 750! De keuze is reuze. De bedrijven met en oranje streepje zijn lid van Social Enterprise NL.



Als je Reflower zoekt, we staan in kwadrant SDG 12, linksbuiten. Naast Pieter Pot, BIYU, ohmygood, Studio Wae, Nic&Mic - The Art of Upcycling, Elisah Pals, Angela Ursem, Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen, SUNT | The Banana Factory, BikeFlip, Homie, Outlander Materials, Seepje, VanHier, Closing the Loop, Loop.a life, Nowa en Roetz-Bikes

Over Sustainable Development Goal 12 waar wij met Reflower, de duurzame bloemenbieb aan bijdragen.

SDG 12: Verantwoorde productie en consumptie
1. Van bezit naar gebruik betekent samen blijvende bloemen delen, om duurzame consumptie en productie patronen te creëren.
2. Deelname aan de circulaire economie
3. Pesticiden in water en bodem verminderen door een alternatief aan te bieden dat geen inbreuk maakt op de bio-diversiteit.

Bron: PHI Factory en Buy Social bundelen hun krachten!

Goed nieuws voor organisaties met ambities voor een betere wereld. Twee clubs met groeiende overzichten aan maatschappelijk gedreven bedrijven — PHI Factory en Buy Social — gaan de krachten bundelen. Het resultaat is een weergave van meer dan 750 impactvolle ondernemingen om als overheid of corporate zaken mee te doen.

De wederzijdse aanvullingen op elkaar moet het voor Nederlandse organisaties makkelijker maken om hun circulaire, inclusieve en armoedevrije ambities waar te maken. Zo wordt het SDG-ecosysteem van PHI aangevuld met flink wat impactondernemingen, waarmee het kansen biedt op het vormen van samenwerkingen tussen overheden, startups en corporates.

De impact first ondernemingen uit het Buy Social netwerk zijn te herkennen aan een oranje onderstreping. Daarmee worden ondernemingen die dat nog niet zijn geïnspireerd om een impact first onderneming te worden.

#startups #sustainabledevelopment #sdg #sdg12 #socialenterprise#planetfirst #purpose #duurzaamheid

Terug naar blog